Élet Costa Ricán II.

Válságok és földrengések ijesztgetik a turistákat… az elmúlt legalább 10 év leggyengébb szezonját fogtuk ki. Éhen halni ugyan nem fogunk, de a Karib tengert sem az itteni keresetünkből fogjuk körbeutazni. Jó a rosszban, hogy ugyan nem szeretnénk, de legalább van időnk világot látni.

Jól indult az évem. Kétnapos túrával kezdtem. Szokásos táv a Pacuarén, egy éjszakát a folyóparti lodge-ban töltve. Definiálnám a lodge fogalmát: folyóparti szálló és vendéglátó egység. A legtöbb cégnek van sajátja. Kisebb vagy nagyobb - attól függ. Különlegességük, hogy mivel a dzsungel mélyén helyezkednek el a megközelítésére két lehetőség van: a szárazföldön egy félórás off-road kocsikázás, majd 20 perc séta, vagy a normál beszállótól indulva vízi közlekedés. Ez utóbbit adják el a turistáknak: az első nap leeveznek odáig, ott töltik az éjszakát, másnap rövid szárazföldi program, majd vízre szállás. Az élelmezésükre, valamint a száraz cuccaik szállítására pedig úgynevezett cargo raftokat, magyarul vadvízi málhás szamarakat használnak. Építész szemmel látva az volt az igazán vicces, hogy gyakorlatilag az egész kócerájt a vízen kellett oda leszállítani. A háztartás is folyamatosan fejlődik, változik: láttunk már oda szállítani, mosógépet, aggregátort, négyemberes gázpalackot, franciaágyat, és gondolom valamennyi angol wc, tusolótálca, kerámia és a 80 ember ellátására alkalmas konyhaberendezés is így került oda - hármas vízen. Összefoglalva: a lodge egy teljesen kulturált civilizáció a dzsungel közepén - jobb, mint vártam volna.

Wwmh - van mit tenni

Folyóról nézve

Már előre eldöntöttem, hogy ez nekem nagyon fog tetszeni. Így is lett. Eleve természetpárti vagyok, így ezek a fák közé beékelt házikók, folyóra néző hatalmas teraszok nagyon bejöttek. Sötétedés után vált csak igazán hangulatossá. Kis lámpák az utak mellett, fáklyák a teraszokon, sejtelmes fények, folyó zubogása és az erdő hangja. Úgy döntöttem, nem is fekszem be a zsúfolt giude-szállásra, inkább a kinti függőágyakat választottam. Kicsit hűs volt az éjszaka, viszont meglepő módon alig volt néhány ízeltlábú, ami meg akart volna enni. Az elején kicsit hangosnak tűnt a folyó, de egy idő után hozzá lehet szokni, és csak akkor hallja meg az ember, ha eszébe jut. Nem úgy, mint a madarakat napkeletkor. Jó nagy lármát csaptak, de nem bántam, jó volt a természettel ébredni. Reggeli után egy gyors canopy túra (fák közé jó magasan kifeszített kötélpálya), majd indulás vissza a civilizációba.

Ébredésem

Teraszok…

…kunyhók…

…fák…

…és a szárazföldi útvonal

Első közös tengerparti utazásunk célpontja a nyugati parton levő Jacó volt. Nem a legjobb választás, a tengerpartja nem igazán szép, és a város mint olyan nem létezik, csak a turisták arcába kirakott éttermek, szörfboltok és egyebek. Helyette átmentünk inkább a pár km-re levő Hermanosa partra, ami már inkább az volt, amire vágytunk. Végeláthatatlan homokos part, pálmafák, hullámok. A víz a hatalmas hullámok miatt családi fürdőzésre nem való, szörfözésre annál inkább. Kezdetnek megelégedtünk a loosereknek való bodyboarddal, ami a szörfdeszka kicsinyített változata: felállni nem, csak ráfeküdni kell. Tanulságos és fárasztó volt, de kezdőknek ez való. Először is be kell küzd magad a törőhullámok mögé, majd egy kis figyelem és türelem, és lehet pedálozni a hullámokért. Ha jól csinálod, 50 méter száguldás, ha rosszul egy alapos centrifuga a jutalom. Elsőre jó volt, de legközelebb majd beállunk a helyiek közé a deszkára.

Playa Hermanosa

Ugorj, vagy merülj!

Helyi szörfösök

Bivaly véletlen sztárfotója

Volt még ezenkívül egy utunk a fővárosba, valamint a közeli vulkán lábánál levő kávéültetvényekhez. Túl sok szót nem, inkább képeket érdemelnek.

Szépnek nem igazán mondható sétálóutca

Talán az egyetlen építészeti érték

Anyukám kedvenc virága

’Soha ne álcázd magad turistának!’